20 Eylül 2015 Pazar

Anne kız kolay etek dikimi

Merhabalar
Elbiselerden yarım metre kadar kumaş artmıştı. Bende kızımla kendime basit bir etek diktim. Yarım metreden etek olur mu demeyin oluyormuş :D
Gelelim şimdi dikiş aşamalarına;

Kızımın  51 cm bel 18 cm boy olarak ölçtüm etek için. Ben çok pileli istemediğim için genisligini çok tutmadım. 82 cm en 27 cm boy olarak kumaşı kestim
Siz bu ölçüyü istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. Çok pile isterseniz daha geniş kesin.
 Tersten katlayıp yan tarafını diktim
Düz dikiş gectikten sonra bir de zigzag dikişle sağlamlaştırdım.
Etek ucunu ikiye katlayıp diktim.
 Eteğin bel kısmını lastik sıgacak sekilde hesaplayıp dikiyoruz. Ben kızım için 2 cm kendim için 3 cm lastik kullandım. Kumaşın kenarının görünmemesi için ucunu hafif katlayıp kenardan diktim.
Lastik girecek kadar bir boşluk bırakın ve çengelli iğne yardımıyla lastiği gecirin. Ardından açık kalan yeri de dikin
Ve eteğimiz hazır :) 
Aynı aşamalarla kendinize de bir etek dikin. Mutlulukla giyin :)
 Sevgiler ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder